نصیحت وزیر خارجه روسیه به آمریکا درباره افغانستان

وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحولات خشونت بار و خونین اخیر در فرودگاه کابل، از آمریکا خواست تا از تحولات افغانستان درس بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحولات خشونت بار و خونین اخیر در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان گفت: مسکو بابت شکست و ناکامی تلاش‌ها برای تحقق توافق‌های به دست آمده از سوی طالبان و آمریکا متاسف است.

لاوروف در عین حال تاکید کرده که این شکست فقط به دلیل وجود طالبان در افغانستان نیست، بلکه مساله توقف و ناکامی در مذاکرات صلح پیش از تهاجم وسیع طالبان در افغانستان رخ داده بود.

وزیر خارجه روسیه که پس از گفتگو با «لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا این اظهارات را در جمع خبرنگاران می گفت؛ همچنین افزود: روسیه آماده حمایت از توافق‌هایی است که آمریکایی‌ها با طالبان به دست آورده‌اند، هرچند در کمال تاسف این توافقات محقق نشد.

لاوروف این را نیز گفت که آمریکا باید از ماموریت در افغانستان درس بگیرد و پس از عراق، لیبی و حالا از افغانستان درس باید گرفت.

به گفته لاوروف، تلاش برای تحمیل نظام ارزشی دیگران بسیار مخرب است و مسکو امیدوار است سیاستمدارانی که درباره تصمیم‌های آتی در کشورهای دیگر برنامه دارند از وضعیت‌های قبلی، درس بگیرند.

وزیرخارجه روسیه همچنین حملات تروریستی در کابل را محکوم و با قربانیان، همدردی کرد و گفت: افغانستان محور گفتگوها با وزیر خارجه ایتالیا بوده است و ما به صورت مشترک این اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم.

روز گذشته دو مهاجم انتحاری گروه تروریستی داعش در افغانستان موسوم به «شاخه خراسان داعش» خود را در میان تجمع کنندگان در جریان عملیات خروج نیروها در فرودگاه کابل منفجر کردند.

حمله اول در ساعت ۶ عصر به وقت محلی در نزدیک هتل «بارُن» رخ داد و مهاجم انتحاری دیگری خود را در میان تجمع کنندگان در دروازه ورودی «ابی گیت» فرودگاه بین‌المللی کابل منفجر کرد.

به گفته کارشناسان روز گذشته، مرگ‌بارترین روز برای آمریکا در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

گروه طالبان این حمله را محکوم کرده و همزمان گفته که در حمله روز گذشته، به افراد این گروه آسیبی نرسیده است.

پنتاگون تاکنون مرگ ۱۳ نظامی این کشور در حملات را تایید کرده است. آخرین آمار زخمی‌ها در میان نظامیان آمریکایی نیز ۱۸ نفر گزارش شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس